انجام پروژه و پایان نامه دانشگاهی و نگارش مقاله ISI و شبیه سازی با نرم افزار Digsilent, Pspice, PLC, PSCAD, Matlab........ تلگرام:09371595667

محبوبترین محصولات

اطلاعیه فروشگاه

انجام پروژه دانشگاهی و شبیه سازی مقالات دررشته مهندسی و نگارش مقالات ISI ..........تلگرام:powerelectric4u@............

شارژ خودرو برقی با استفاده از الگوریتم تجزیه انرژی

شارژ خودرو برقی با استفاده از الگوریتم تجزیه انرژی

شارژ خودرو برقی با استفاده از الگوریتم تجزیه انرژی

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری جهت نیروی محرکه به‌جای موتور درون‌سوز استفاده می‌کند. در این ماشین‌ها موتور در زیر بدنه قرار دارد.

اولین خودروهای برقی در قرن نوزدهم تولید شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه اتومبیل احتراقی دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد. از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باتری‌ها، مدیریت شبکه برق، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای تحول اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.
از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلی،[۱] کاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد.[۲] برخی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.

 

خودروی برقی یکی از انواع وسایل نقلیه برقی است. واژه وسیله نقلیه برقی به هر نوع وسیله نقلیه‌ای که از انرژی الکتریکی به عنوان نیروی محرکه استفاده می‌کنند اطلاق می‌گردد در حالی‌که خودروی برقی برای نامیدن خودروهای سواری یا خودروهایی که بتوانند در بزرگراه‌ها تردد نمایند، استفاده می‌شود.


اختراع

 
توماس پارکر سال ۱۸۸۴

باتری‌های قابل شارژی که ذخیره‌سازی برق را در خودرو امکان‌پذیر کند در سال ۱۸۵۹ میلادی و توسط یک فیزیکدان فرانسوی به نام گاستون پلانته اختراع شد. این باتری‌های باتری سربی-اسیدی نام گرفتند.
اولین خودروی برقی را توماس پارکر یک مهندس اهل لندن در سال ۱۸۸۴ میلادی ساخت. پارکر که نگران آلودگی شهر لندن و نیز علاقه‌مند به ساخت خودروهای با مصرف کارآمدتر سوخت بود در نهایت توانست یک خودروی برقی قابل استفاده تولید کند.[۳]

دوره طلایی

در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی خودروی برقی به واسطه ترجیح استفاده از انرژی الکتریکی به عنوان نیروی محرکه و عملکرد بهتر، پرطرفدار بود. در سال ۱۹۰۰ میلادی، ۴۰٪ خودروها در آمریکا با بخار، ۳۸٪ با برق و ۲۲٪ با بنزین کار می‌کردند.[۴]

ساختار

قوای محرک یک وسیله نقلیه الکتریکی شامل سه زیر مجموعهٔ اصلی است: نیرو محرکهٔ الکتریکی، منبع انرژی و کمک دهنده که این سه زیر مجموعه، خود دارای زیر مجموعه‌هایی هستند که در شکل به‌طور کامل نمایش داده شده‌اند.

 
ساختار وسیله نقلیه الکتریکی

بسته به ورودی‌هایی که از طریق پدال‌های گاز و ترمز اعمال می‌شوند، کنترل‌کنندهٔ وسیله نقلیه سیگنال کنترل مناسبی را به مبدل الکترونیکی قدرت ارسال می‌کند که وظیفهٔ مبدل الکترونیکی قدرت، تنظیم توان جاری شده بین موتور الکتریکی و منبع انرژی می‌باشد. جریان توان برگشت، به دلیل احیای ترمز وسیله نقلیهٔ الکتریکی رخ می‌دهد. این انرژی بازیافت شده می‌تواند در منبع انرژی ذخیره شود زیرا منبع انرژی قابلیت پذیرش این انرژی را دارد. اکثر باتری‌های وسایل نقلیهٔ الکتریکی همچون ابرخازن‌ها و فلای‌ویل‌ها، به آسانی توانایی پذیرش انرژی بازیافت شده را دارند. واحد مدیریت انرژی با کنترل‌کنندهٔ وسیله نقلیه همکاری می‌کند تا احیای ترمز و انرژی بدست آمده از طریق آن را کنترل کند. این بخش همچنین با واحد سوخت‌گیری در ارتباط است تا آن را کنترل کند و میزان قابلیت استفاده از منبع انرژی را به تصویر بکشد. منبع توان کمکی، توان مورد نیاز با سطوح ولتاژهای مختلف را برای همهٔ بخش‌های کمکی وسیله نقلیهٔ الکتریکی تأمین می‌کند، مخصوصاً برای واحدهای کنترل‌کنندهٔ شرایط هوا و توان فرمان.[۵]

خودروی برقی در ایران

اولین خودروی برقی هوشمند دنیا در کشور ایران و توسط مخترع ایرانی، جمشید آرین، در سال ۱۳۸۱ اختراع شده‌است.[۶][۷]

حسن روحانی در اسفندماه ۱۳۹۳ پس از پایان جلسه هیئت دولت از دو دستگاه خودروی برقی-بنزینی رانا رونمایی کرد.[۸]

باتری‌ها

 
کانکتور SAE J۱۷۷۲–۲۰۰۹

در فناوری خودروهای برقی باتری یکی از نقش‌های مهم را بر عهده دارد. عواملی چون ظرفیت باتری، عملکرد باتری، دوام باتری، طول عمر، چگالی انرژی، چگالی توان، حساسیت نسبت به دما، زمان شارژ و قیمت از شاخصه‌های مهم انتخاب باتری می‌باشد.[۹]
باتری بسیاری از خودروهای برقی که امروزه تولید می‌شوند از نوع لیتیوم-یون هستند. اگرچه باتری‌های لیتیومی اغلب به خاطر ظرفیت زیاد و چگالی انرژی مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی عمر مفید و دوام آن‌ها محدود است و این مسئله از عمده عواملی است که هزینه‌های ساخت و تولید خودروی برقی را بالا برده است. تحقیقات برای استفاده از ترکیبات دیگری از لیتیوم مانند فسفات‌آهن-لیتیوم و لیتیوم-تیتانات برای حل مشکل دوام و عمر باتری‌ها در جریان است.
انواع دیگر باتری‌های مورد استفاده در خودروی برقی عبارتند از:

  • باتری اسیدی که هنوز در بسیاری از مدل‌های خودروی برقی استفاده می‌شود. هزینه‌های اولیه کمتری نسبت به بقیه باتری‌ها دارد و افزایش توان خروجی با اضافه کردن تعداد باتری‌ها به سادگی قابل انجام است.
  • باتری نیکل–کادمیم
  • باتری نیکل– هیدرید فلز
  • باتری نیکل-آهن

استفاده از چندین نوع باتری نیز در حال تحقیق و بررسی است. مانند:

  • باتری روی-هوا
  • باتری آلومینیوم - هوا
  • باتری نمک مذاب
  • باتری روی-برم
  • باتری اکسایش‌کاهش وانادیم

شارژ خودروهای برقی

افزایش تعداد خودروهای برقی، اگرچه کاهش اتکا به سوخت‌های فسیلی را به دنبال خواهد داشت ولی شارژ خودروهای برقی می‌تواند یکی از معضلات پیش روی صنعت برق باشد. از سویی شرکت‌های توزیع و بهره برداران شبکه بایستی در خصوص تحویل توان درخواستی به صاحبان خودروهای برقی زیرساختهای خود را تقویت و به روز کنند و از طرف دیگر رفتار تصادفی و ناهماهنگ مالکان خودرو برای شارژ باتری می‌تواند شبکه توزیع را دچار مشکلاتی چون افزایش پیک مصرف،[۱۰] نوسانات ولتاژ و افزایش تلفات نماید.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
Project_1927770_3890.zip600.8k





شبیه سازی مدل تعلیق خودروبرقی چهار سرعته

شبیه سازی مدل تعلیق خودروبرقی چهار سرعته شبیه سازی مدل تعلیق خودروبرقی چهار سرعته خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری جهت نیروی محرکه به‌جای موتور درون‌سوز استفاده می‌کند. در این ماشین‌ها موتور در زیر بدنه قرار دارد. اولین خودروهای برقی در قرن نوزدهم تولید شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه اتومبیل احتراقی دچار افت شدید گردید. در دهه‌ ...

توضیحات بیشتر - دانلود 14,000 تومان

شبیه سازی خودرو برقی مبتنی بر پیل سوختی

شبیه سازی خودرو برقی مبتنی بر پیل سوختی شبیه سازی خودرو برقی مبتنی بر پیل سوختی خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری جهت نیروی محرکه به‌جای موتور درون‌سوز استفاده می‌کند. در این ماشین‌ها موتور در زیر بدنه قرار دارد. اولین خودروهای برقی در قرن نوزدهم تولید شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه اتومبیل احتراقی دچار افت شدید گردید. در دهه‌ه ...

توضیحات بیشتر - دانلود 14,000 تومان

شبیه سازی بلادرنگ خودرو برقی

شبیه سازی بلادرنگ  خودرو برقی شبیه سازی بلادرنگ  خودرو برقی در نرم افزار متلب خودروی برقی یا خودروی الکتریکی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از باتری جهت نیروی محرکه به‌جای موتور درون‌سوز استفاده می‌کند. در این ماشین‌ها موتور در زیر بدنه قرار دارد. اولین خودروهای برقی در قرن نوزدهم تولید شدند. تولید این‌گونه خودروها با تولید انبوه اتومبیل احتراقی دچار افت شدید گردید. ...

توضیحات بیشتر - دانلود 14,000 تومان

خنکسازی ترانس ها

خنکسازی ترانس ها خنکسازی ترانسها براي درك هرچه بهتر چرخه هاي ترموديناميكي يك نيروگاه نسبتا بزرگ را آناليز كرده تا مطالبي را كه درمقالات ديگر سايت خوانده ايد را بهتر فهميده و آنرا درك نماييد. مقاله زير كه قسمت اعظم آن از سايت رشد گرفته شده اين موضوع را دنبال مي كند . نیروگاه حرارتی جهت تولید انرژی الکتریکی بکار می‌رود که در عمل پره‌های توربین بخار توسط فشار زیاد بخار آب ، به حرکت در آمده و ژنراتور ...

توضیحات بیشتر - دانلود 14,000 تومان

آموزش الگوریتم ژنتیک

آموزش الگوریتم ژنتیک آموزش الگوریتم ژنتیک   الگوریتم‌های ژنتیک    تکنیک جستجو در علم رایانه برای یافتن راه‌حل تقریبی برای بهینه‌سازی مدل ،ریاضی و مسائل جستجو است. الگوریتم ژنتیک نوع خاصی از الگوریتم‌های تکامل است که از تکنیک‌های زیست‌شناسی فرگشتی مانند وراثت، جهش زیست‌شناسی و اصول انتخابی داروین برای یافتن فرمول بهینه جهت پیش‌بینی یا تطبیق الگواستفاده می‌ ...

توضیحات بیشتر - دانلود 14,000 تومان

آزمایشگاه بررسی سیستمهای قدرت

آزمایشگاه بررسی سیستمهای قدرت آزمایشگاه بررسی سیستمهای قدرت در این پروژه گزارش کار آزمایشگته بررسی قدرت  به همرها دستور کامل و شکل های مختلف بیان شده است. این درس بصورت 1واحد درسی ارائه میشود و هدف آن آشنایی با برنامه هایی است که مسائل موجود در درس بررسی سیستمهای قدرت2 را در متلب حل میکند .مانند پخش بار،اتصال کوتاه،پایداری و... . در ابتدا ممکن است دانشجویان از این درس وحشت داشته باشند زیرا تصور میکنند که باید برنامه ها ...

توضیحات بیشتر - دانلود 14,000 تومان

آخرین محصولات فروشگاه